- kunna beskriva innebörden av integrativ didaktik och interdisciplinära undervisningsformer
- kunna visa kunskaper i matematik, svenska och engelska för att genom integrativ didaktik kunna utveckla barns begreppsbildning i matematik och språk i förskola och i fritidshem
- kunna visa kunskaper i matematik, svenska och engelska för att genom integrativ didaktik kunna undervisa och utveckla elevers matematiska och språkliga kunskaper i förskoleklass och grundskolans tidigare år
- kunna definiera kunskaper om hur, vad och varför estetiska lärprocesser integrerar kunskap och mening i förskolans, fritidshemmets och skolans verksamhet
- kunna exemplifiera kunskaper i bild och musik som minst motsvarar kunskapskrav i grundskolans tidigare år
- kunna tillämpa integrativ didaktik (ej littsem. I)
- kunna omsätta ämnesdidaktiska kunskaper i bild, engelska, matematik, musik och svenska anpassade efter styrdokument och läroplaner för verksamhet i förskolan, fritidshem, förskoleklass och grundskolans tidigare år
- kunna reflektera över verksamhet i förskola, fritidshem och grundskola utifrån ett entreprenöriellt förhållningssätt
UPPGIFT
Litteraturseminarium. Studenten bearbetar litteratur individuellt eller i grupp. Till ett antal seminarier kring överenskommen kurslitteratur förbereder sig studenten och gör egna anteckningar. Dessa lämnas via FC till examinerande lärare senast före examinationstillfället.